Creobus, firma-córka MMI ze wsi Redzikowo, intensywnie zaznacza swoją obecność na polskim rynku autobusów. Swoją konkurencyjną pozycję buduje za pomocą atrakcyjnych cen, co udowadniają wyniki ostatnich przetargów, takich jak ten dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej czy w Łomży.

Łomża nauczyła się na błędach poprzedniego przetargu, który zakończył się niepowodzeniem z powodu braku ofert. Zmiany wprowadzone do procedury przetargowej objęły przede wszystkim wydłużenie terminu dostawy zakupionych autobusów do 12 miesięcy. W przeszłości, restrykcyjne terminy dostawy skracały czas na produkcje nowych pojazdów elektrycznych ze względu na trwający proces przetargowy. Jak pokazało najnowsze otwarcie ofert – to był kluczowy aspekt dla producentów.

Najnowszy przetarg przyniósł miastu aż cztery propozycje od różnych firm. Creobus z Redzikowa zaproponował sumę 12.295.080,00 PLN brutto, co daje 9.996.000 PLN netto. Przyjmuje się, że oferowany model to Zonson, choć firma nie podała tego oficjalnie. Cena jednostkowa wyniosłaby w tym przypadku 2.499.000 PLN netto. Kolejną ofertę złożył Solaris Bus & Coach proponując sumę 13.038.000,00 PLN brutto, czyli 10.600.000 PLN netto. To daje cenę jednostkową dla modelu Urbino 9 LE electric na poziomie 2.650.000 PLN netto. Ofertę złożyła także Busnex Poland, proponując sumę 13.023.240,00 PLN brutto (10.588.000 PLN netto), co oznaczałoby cenę jednostkową modelu Yutong 10 na poziomie 2.647.000 PLN netto, jednak ta oferta została odrzucona.