Znaczący postęp prac budowlanych odnotowuje się na drodze ekspresowej S61, w regionie Łomży. Dziesięć sekcji ustroju nośnego zostało już umieszczone na podporach zachodniej nitki, co jest kluczowym etapem w budowie nowego mostu na Narwi.
Obwodnica Łomży jest ostatnim nieukończonym odcinkiem drogi ekspresowej S61, co czyni jej finalizację niezbędną dla utrzymania płynności ruchu na Via Baltica. Odcinek ten, rozciągający się od węzła Łomża Zachód do już istniejącego węzła Kolno, ma łącznie 12,92 km. Na dolinę Narwi i samą rzekę przypada około 10% tej długości, czyli 1205 metrów.
Planowany dwujezdniowy most ma na celu umożliwić bezkolizyjny przejazd drogi ekspresowej przez dolinę i rzekę Narew. Most będzie pełnił również funkcję korytarza dla zwierząt. Pod spodem zaplanowano miejsce dla czterech dróg wewnętrznych gminy Piątnica oraz przejazdu gospodarczego na wał przeciwpowodziowy. Most będzie składał się z dwóch nit, każda z 22 przęseł, opartych na 21 podporach pośrednich i dwóch przyczółkach.
Obecnie, prace skupiają się na zachodniej nitce mostu. Dziesięć sekcji ustroju nośnego zostało już umieszczone na podporach, a każdego tygodnia konstrukcja wydłuża się o kolejne 21 metrów. W miarę dodawania gotowych sekcji, w szalunkach układane jest zbrojenie dla następnej, która następnie jest betonowana. Po sprawdzeniu parametrów betonu, pracownicy mogą przejść do sprężania segmentu i rozpocząć jego wysuwanie. Wykorzystywana do tego maszyna wyposażona jest w hydrauliczne siłowniki zamontowane pod ustrojem nośnym – informują przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.