W ostatnim czasie dwie szkoły z naszego regionu zostały wybrane jako beneficjenci programu inwestycyjnego Ministerstwa Edukacji o nazwie „Mała Szkoła”. Wsparcie finansowe zostanie przekazane Szkole Podstawowej w Kisielnicy, położonej w Gminie Piątnica, oraz Szkole Podstawowej w Puchałach, znajdującej się w Gminie Łomża. Inwestycje te mają na celu unowocześnienie placówek i polepszenie warunków nauczania dla uczniów.

Nowe możliwości dla Szkoły Podstawowej w Kisielnicy

Dzięki programowi „EduRewolucja – Przyszłość Zaczyna się Dziś”, Szkoła Podstawowa w Kisielnicy otrzyma dofinansowanie w wysokości 100 000 złotych. Środki te zostaną przeznaczone na stworzenie przestrzeni sensorycznej, która wspomoże rozwój uczniów, a także na nowoczesną salę językową. Dodatkowo, sala gimnastyczna zostanie zmodernizowana i wyposażona w specjalistyczny sprzęt sportowy. Modernizacja obejmie także klasy lekcyjne, które wzbogacone zostaną o urządzenia multimedialne, co ułatwi i uatrakcyjni proces nauczania. Wkład własny gminy, stanowiący połowę wartości projektu, pozwolił na pełne wykorzystanie dostępnych funduszy.

Rozwój Szkoły Podstawowej w Puchałach

Z kolei Szkoła Podstawowa w Puchałach skorzysta z programu poprzez projekt „Zakup wyposażenia do Szkoły Podstawowej w Puchałach”. Dofinansowanie w kwocie 100 000 złotych (50 000 zł z programu oraz 50 000 zł od władz Gminy) umożliwi zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych i sprzętu potrzebnego do prowadzenia zajęć. Dzięki tym inwestycjom szkoła będzie mogła zaoferować uczniom lepsze warunki do nauki i rozwijania umiejętności.

Program „Mała Szkoła” – cele i założenia

Program „Mała Szkoła” jest skierowany do gmin, które prowadzą niewielkie szkoły liczące do 70 uczniów. Jego głównym celem jest poprawa jakości edukacji poprzez inwestycje w infrastrukturę oraz wyposażenie placówek w najmniejszych miejscowościach. Na realizację tych celów w 2025 roku Ministerstwo Edukacji przeznaczyło 50 milionów złotych. Program ten jest kluczowym elementem działań mających na celu wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z mniejszych miejscowości.