W konkursie ofert na rewitalizację polskich szlaków kolejowych prowadzącym do Łomży, zorganizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe, triumfowała firma ZUE. Przedsiębiorstwo to wyparło konkurencję, składając najbardziej korzystną propozycję ze wszystkich uczestników procesu przetargowego.
Projekt o nazwie „Stworzenie ciągu komunikacyjnego Łomża – Białystok” objął zaprojektowanie i wykonanie prac związanych z rewitalizacją oraz elektryfikacją linii kolejowej nr 49 pomiędzy Łomżą a Śniadowem. Plan obejmował również odbudowę i elektryfikację infrastruktury obsługującej pasażerów na linii kolejowej nr 36 na odcinku ze Śniadowa do Łap. Prace te były częścią większego programu poprawy lokalnej i regionalnej infrastruktury kolejowej – Kolej+. Na ten cel PKP PLK otrzymały aż 16 propozycji od różnych firm.
Dla realizacji tych prac, zarządca infrastruktury kolejowej planował początkowo przeznaczyć kwotę brutto w wysokości 386 828 740,46 zł. Po dokładnym przeglądzie wszystkich złożonych ofert, PKP PLK uznały propozycję spółki ZUE za najbardziej atrakcyjną. Firma z Krakowa zaproponowała realizację podstawowego zamówienia za 367,1 mln zł, a koszt całkowity realizacji zamówienia podstawowego wraz z dodatkową częścią opcjonalną, wynikającą z prawa opcji, oszacowała na 404,8 mln zł brutto.