Prace budowlane na ostatniej części trasy Via Baltica, odcinku drogi ekspresowej S61 między Łomżą Zachód a Kolnem, osiągnęły imponujący poziom zaawansowania wynoszący 75%. Ten odcinek obejmuje również obwodnicę Łomży. Oczekuje się, że całość prac zostanie zakończona w przyszłym roku. Niemniej jednak, już za trzy tygodnie przewiduje się, że ruch tranzytowy zacznie omijać miasto dzięki udostępnieniu jednej jezdni na 13-kilometrowym fragmencie drogi. To możliwe dzięki zapowiedziom drogowców. Szczególnie istotnym elementem tego odcinka jest przeprawa przez estakadę nad doliną Narwi.

Dodatkowo, podczas realizacji tej inwestycji powstaje nowy fragment drogi DK 64, który rozciąga się od węzła Łomża Północ do Elżbiecina i ma długość 7 km. Ta część projektu jest niezwykle ważna dla całego systemu komunikacyjnego regionu.

Ostatni fragment trasy Via Baltica, biegnący od Łomży Zachód do Kolna, jest ostatnim etapem budowy trasy S61. Na otwarcie tego odcinka z niecierpliwością czekają nie tylko mieszkańcy Łomży, ale również wszyscy kierowcy korzystający z tej trasy. Często przejazd przez miasto może im zabrać prawie godzinę. Drogowcy przewidują, że cały odcinek będzie gotowy w połowie 2025 roku, ale już za trzy tygodnie nastąpi znacząca zmiana.

Prace na tym odcinku obejmują również budowę dodatkowych jezdni, chodników, ścieżek pieszych i rowerowych oraz przejść dla zwierząt. Dodatkowo, przewidziano instalację urządzeń ochrony środowiska, takich jak ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe, czy urządzenia oczyszczające. Na całym odcinku S61 planowane jest wykonanie 16 obiektów inżynierskich.

Projekt obejmuje także konstrukcję nowego jednojezdniowego fragmentu DK64, który będzie się rozciągał od węzła Łomża Północ do Elżbiecina na długości prawie 7 km. Przewiduje się budowę rond na skrzyżowaniach w rejonie miejscowości Marianowo (z istniejącą DK61) oraz w rejonie miejscowości Elżbiecin (z istniejącą DK64).